2/15/2011

Banánové rezy

Dnes som okrem prechádzky so psom,zhliadnutia dvoch filmov (The boy in the striped pyjamas,JUNO-oba odporúčam)a ostrihania oca (ups,spravila som mu schody) stihla aj upiecť koláč.Je fakt dobrý a na internete som ten recept nikde nenašla,tak sa teda s vami podelím :)

Suroviny:
Cesto:
5 vajec
3/4 hrnčeka kryštálového cukru (1hrnček=0,25 =1/4l)
1 1/3 hrnčeka polohrubej múky
5 lyžíc studenej vody
1 prášok do pečiva
_______________
ríbezľový lekvár (ten som nedala,nemám rada lekvár)
5-6 banánov

Plnka:
1 kocka masla
1 konzerva sladeného kondenzovaného mlieka

Poleva:
1 dávka čokolády
1/4 kocky masla

Postup:
Žĺtky vymiešame s cukrom dopenista,postupne pridáme vodu,múku zmiešanú s PDP a nakoniec zľahka vmiešame tuhý sneh z bielkov.Cesto vylejeme na vymastený,hrubou múkou vysypaný plech a upečieme (ja som piekla cca 15-20 minút pri 180 stupňoch).Vychladnutý plát potrieme lekvárom,na ktorý poukladáme na kolieska nakrájané banány.Potom na ne navrstvíme plnku,zarovnáme ju nožom a polejeme čokoládovou polevou.
Príprava plnky: 
Neotvorenú konzervu so salkom vložíme do hrnca s vodou a varíme 2 hodiny,aby mlieko skaramelizovalo.Potom konzervu otvoríme,skaramelizované mlieko vyberieme a vychladnuté vymiešame so zmäknutým maslom dopenista.
Príprava polevy:
Maslo roztopíme,pridáme polámanú čokoládu a vymiešame nahladko.

(Zdroj: Rodinná hrnčeková kuchárka)

11 komentárov:

Thank You for all Your comments :)